Phnom Penh, ilk gün

Bu sabah önce Rus pazarı adıyla tanınan Phsar Toul Tom Poung’a gittik. Arzu bir kaç DVD alınca ben de dayanamadım, müzik DVD’lerine saldırdım. 10 tanesi 16 dolara yıllardır aradığım şeylerdi. Aslında bunları son gün Tayland’dan almayı düşünüyordum ama Kamboçyalılar para kazansın diye bir kilo fazla taşımaya razı oldum. Bazı DVD’ler orijinal bandrollü falan ve çok kaliteli kutulanmış

Bizi bekleyen otelin tuk-tukçusu ile buradan Central market bölgesine gittik ama onu değil, Sorya Market denilen modern alış veriş merkezini gezdik. Burada vibram tabanlı orijinal yürüyüş ayakkabılarını, timbirlandlari 100 YTL civarında görünce almamak için kendimi zor tuttum. Benzerleri Vietnam’da 250 YTL civarında idi, bildiğim kadarı ile bizde de o civarda. Elektronik Tayland’da daha ucuzdu, ama Malezya’da yasayan Payzın oranın daha da ucuz olduğunu söylemişti. Bir de rehber kitaplarda Kamboçya’da da satıldığı yazılan, Vietnam’da çok ucuza bulduğumuz, anorakları bulamadık.

Burada alış veriş merkezlerinde fiyatları Amerikan doları olarak söylüyorlar, yazar kasalar dolar olarak fiş kesiyor ama para üstü Kamboçya Rieli olarak veriliyor.

Alış veriş macerasını bitirince bir İnternet kafede biraz oyalandıktan sonra sahile indik. Ay-yıldızı standart olmayan, yırtılmış Türk bayrağının fotoğraflarını çektim, Flickr’a koyarım, belki biri görür de düzeltir

Akşam üstü biraz sahilde oturduktan sonra erkenden kaldığımız yere döndük. Yarın müzeleri falan gezeceğiz. Burada yeme içme fiyatları hep dolar üzerinden ve diğer gezdiğimiz ülkelere göre daha pahalı. Ama pazarlar daha ucuz gibi geldi, en azından turist fiyatını abartmıyorlar

Son olarak, Ercihan’ın doğum gününü kutlar, hayatta başarılar dileriz.