Hanoi, son gün

Her sabah, galiba gün doğarken bir yerlerden yüksek volümlü bir müzik sesi geliyor. Bazen, daha sonra, yine erken erken tekrar ediyor, bazen yerel bazen klasik, doğrusu ne olduğunu çözemedim.

Sabahleyin otel fiyatına dahil ekmek, domates, peynir ve muz’dan oluşan kahvaltımızı yaptıktan sonra, sırt çantalarını emanete bıraktık. Bu arada free olan İnternet’ten faydalanıp yazıları ve fotoğrafları düzenledim.

Öğlen, etnoloji müzesine gittik, ilginç bir müze, şiddetle tavsiye edilir. Biz oradayken müzeye üç dört tane yeni evlenen çift geldi. Eski köy evlerinde fotoğraf çektirmek için. Mezar anıtlarına konulan tahtadan erotik heykeller dikkat çekici bir ayrıntı idi.

Müze sonrası şu an yazıyı yazdığım Vin Com Tower’a geldik. Taksici gidişte 60 000 yazan taksimetreyi 200 000 yazdırmayı başardı. Dönüşte mesafe biraz daha fazla idi. Biz de 100 000 verdik ve hadi eyvallah dedik, bir şey diyemedi.

Vin Com yeni açılmış bir yer, içinde Gloria Jeans, Pierre Cardin, Adidas gibi belli başlı markalar var. Arzu Nike’dan yaklaşık 100 YTL’ye bir çift spor ayakkabı aldı, bir çuval Vietnam parası ile ödeme yapınca, çalışan elemanların gözleri faltaşı gibi açıldı, bir hata yapmamak için parayı beş-altı kere saydılar. Mağaza yeni açılmış, çalışanlar daha fiyatlara alışamamışlar, zaten içerde bizden başka müşteri yoktu, orada olduğumuz süre de kimse bu mağazalara girmeye cesaret eder gibi görünmüyordu. Tayland’dan aldığımız eskileri sokakta ikinci el satan kadına verdik.

Akşam gece yarısına kadar otelin çevresinde oyalandık, sonra da Hue’ye gitmek için tren istasyonuna gittik.

1 Yorum

1. Selamlar, ben yillar once Ersoy ile uzak dogu turuna ciktigimda onu nehir kenarinda yururken KAZARA AYAGIMI ERSOYUN AYAGINA TAKIP asagiya atmayi planlamis ama basaramamistim, gecen haftayı Puket civarinda hikayelerinizi blogtan okuyarak gecirdim (tabi gun icerisinde bol bol yuzdum) Ersoy resimler cok guzel, Arzu sen bu yazma isini valla cok iyi biliyorsun, oglumuza iyi bak… biraz zayiflamis gordum onu (umarim bende seneye o parkurda izlerinizi takip ederek bir tur yaparim, iyi gezmeler..