2013 Bu sefer Orta Amerika

Bu seneki rota Orta ve Kuzey Amerika. Yaklaşık iki buçuk ay Guatemala’dan Panama’ya Orta Amerika’da dolaşacak, sonra da iki hafta New York’ta kalacağım.

Biletleri bir ay önce United Airlines’dan almıştım. Bu sabah beş gibi yola koyulduk. Çoğul kullandım, bu sene yıllardır sırt çantası ile gezen bir arkadaşla birlikte gidiyoruz. Antigua’da ise yine çok eski bir arkadaşım bizi bekliyor. Artık ne yaparız, nerelere gideriz, oraya varınca bakacağız. Belki herkes kendi zevkine göre takılacak. Şimdilik detaylı bir plan yok. Genel rota ise belli.

Frankfurt Havalimanı

Şimdi okuyanlara yararlı olacak bilgilere gelelim. Biletleri United Airlines’dan aldık, çünkü en iyi fiyat ondan çıktı. Tek sorun, transit de gidilecek olsa normal ABD vizesini almak gerekmesi. ABD transit vize vermiyor. Bilet alma aşamasında dönüşte, New York aktarmasında, hemen devam etmeyip, iki hafta orada kalırsam fiyat ne olur diye baktım. Fark sadece 20 euro idi. Böylece 960 euro tutan United biletini tercih ettim.

Bu bölgeye Avrupa üzerinden de gidilir ama bu sefer Almanya, İngiltere vs. vizesi almak gerekecekti. Aslında sonradan Almanya üzeri ucuz charter falan olduğunu gördüm ama bir kere ABD vizesine başvurmuştum, ve on senelik vize ilerisi için iyi olacaktı. Mesela ABD vizesi olanlar Meksika’ya vizesiz giriyorlar. Avrupa’da bazı aktarmalarda vize almak gerekmiyor.

Ayrıca Star Alliance mevzundan bir sürü mil kazanacaktım. Sadece ilk ayak İstanbul – Frankfurt, Lufthansa ile yapılıyor ve milin %25’i veriliyor ama o da yekünde çok tutmuyor.

Uçuşun ikinci ayağı Frankfurt – Newark (New York). Burada Amerika’ya giriş yapılıyor. Bir kaç arkadaş bu işlem üç saat kadar sürer dedi ama bir saatte bitti. Gümrük polisine transit gidiyoruz dedik ama bize verilen damgadan anladığım Temmuz’a kadar vize verdiler. Yani, yanlış anlamadıysam havaalanından çıkıp gitsem, bir şey fark etmeyecek. Yani adamlar ya tam vize veriyor ya da hiç vermiyor.

Uçakta şarap altı dolar idi.

Newark Havalimanı

Newark havaalanında bavul alınıp gümrükten geçiliyor. Bu arada sebze, meyve, et vs. taşımıyorum diye form veriliyor. Bu nedenle İstanbul’dan aldığım sandviçi uçakta yedim. Zaten United’ın servisi pek matah sayılmaz. Sonra bagaj tekrar teslim ediliyor.

Üçüncü ayak Newark – Guatemala ama Houston’da uçak değiştiriliyor. Uçuş numarası aynı olduğundan, bu İstanbul’da işlemleri yapan kızın kafasını karıştırdı. Onun ekranında yoktu. Ama ben İnternet’ten baktığımda görüyordum. Yani domestic bir uçuştu, yeme içme paralı idi. Tv sistemi modern ve bedava idi. Taken 2 filmi seyredenlerin ekranlarındaki İstanbul görüntüleri ve yorgunluktan uyuklama arasında Houston’a vardık.

Houston’da bir saat bekledik daha küçük uçakla devam ettik. Bu uçuşta ise film seyretme paralı idi, yine sadece su verdiler.

Gece onda Guatemala City havaalanı La Aurora’ya indik. Çıkarken bagaj fişlerini, biniş kartlarını kontrol ediyorlar, sakın atmayın.

Havaalanında bizi Antigua’da kalan arkadaşın 300 quetzala ayarladığı minibüs karşıladı. (TL olarak heaplamak için 2 ile çarpıp bir sıfır atıyoruz, ve bir kaç lira ekliyoruz, yani bu 67 lira falan yapıyor)

Bir saat kadar bir yolculuktan sonra Antigua’ya vardık. Casa Jacaranda hostele yerleştik. Dormlar 70 quetzal, artı kahvaltı dahil. Arkadaşımız burayı temiz ve kahvaltısı iyi olduğu için seçmiş. Ben de begendim, tavsiye ederim. Tuvaletlerinde kağıt havlu bile var. Daha ne olsun. Sadece otomatik değil, basmalı. Bizdeki zızzztlar daha buraya gelmemiş.