Buenos Aires, San Telmo

Öğlene kadar hostelde oyalandıktan sonra San Telmo pazarına gittim, ya da, geldim diyeyim, şu an orada, geçen gün bizim Türklere rastladığım Dorrego alanındayim.

Plaza Mayo’yu bu alana bağlayan Defensa caddesine her pazar günü Ortaköy meydanında bulunan pazarın bir benzeri kuruluyor. Caddenin uzunluğu bir buçuk kilometre kadar, yani İstiklal caddesi ile aynı. Pazar akşam dokuza kadar sürüyormuş, ama meydandaki tezgahları şu an saat beş buçuk ve yavaş yavaş toplamaya başladılar.

Akşam Türkiye’de tur yaptığım gruptan insanlarla buluştum. Güzel bir akşam yemeği daveti oldu. Ertesi gün doğum günüm olduğunu söyleyince, restoran yemek sonu birer kadeh şampanya ikram etti.

Sonra gece otobüsle hostele döndüm. Burada otobüsler yirmi dört saat çalışıyor. Dün bahsettiğim Şilili kız gecenin dördünde hostele belediye otobüsü ile gelmiş. Sokaklarda geç saatlere kadar insanlar dolaşıyor. Buenos Aires’de suç oranı arttı, artık tehlikeli falan deniyor, ama o kadar da değil. Gideceğin yeri biliyorsan problem yok. Bunu bir daha yazıyorum, çünkü forumlarda falan bu konu fazlasıyla konuşuluyor.