Stormsriver, Jeffreys Bay

Stormsriver’da yağmurlu ve serin bir günle uyandık. Kaldığımız yer Tube ‘n Axe bahçeler içinde güzel bir yer. Her yerde olduğu gibi burada da sportif aktivite turları 50 euro civarında fiyatlarla satılıyor. İnsanların en çok yaptıkları canopy, dağda bir yerlere tırmanma, iplerle yamaçları geçip komandoculuk oynama, şelaleler falan. Bedava alternatif olarak yürüyüş rotaları var. Öğlene doğru yağmur biraz azalınca biz en kolayı olan iki kilometrelik kısa bir rotayı, Goesa rotasını seçip biraz yürüyoruz. Bu ormanlarda kedigillerden vahşi hayvanlar bulunuyormuş, ama genellikle gece dolaşırlarmış. Bir de utangaç olup insanlardan kaçarlarmış. Her şeye rağmen, insan bu balta girmemiş yerde hafiften “yusuf yusuf” oluyor. Parkın girişinde ormanda başımıza bir şey gelirse hiç bir hak talep etmeyeceğimize dair bir form doldurup, yakınların telefonlarını bırakma da bu olayı körüklüyor. Bu rotada gördüğümüz en ilginç şey artık ağaç olmuş dev eğrelti otları, bizim köydeki adıyla güllükler oldu. Ve böylece, Tsitsikamma ormanlarında da yürümüş olduk.

Baz Bus

Öğleden sonrası Baz Bus’ı bekleyerek geçti. Bu Baz Bus olayında bu kıllık var. Tüm sahili üçe bölmüşler. O nedenle kısım sonlarına minibüs akşama doğru geliyor. Ama her şeye rağmen, taksi ile uğraşma, kalacak yer bulma sorunlarını ortadan kaldırıyor. O açıdan avantajlı.

Akşam 7.30’u biraz geçe Baz Bus geldi. Bir saat kadar sonra, gece, Jeffreys Bay’a vardık. kalacak yer olarak adından dolayı Ubuntu’yu seçtik. Bilmeyenler için Ubuntu bir Linux işletim sistemi, orijini ise Güney Afrika.