Vang Vieng yolunda

Sabah saat 6’da yeniden rahiplerin geçişini görmek için sokağa çıktım. Bizim tekne tayfasından üç kişi de geldi. Biraz fotoğraf çektikten sonra pansiyona döndüm. Bugün Luang Prabang’tan ayrılıyoruz.

Bir tuk-tuk ile güney istasyonuna gittik. Vip otobüsümüz tam saatinde 8’de hareket etti. Vip otobüs, Hyundai marka, bizde tek tük kalan dökük halk otobüslerinden. Yola çıkınca bir kek ve su verdiler, on kapı açık, virajlı, dağlık yollara atıldık. Yol bizdeki Amasra ya da Kaş yolu gibi, manzara nefis. Özellikle bir kaç kere bulutların üstüne çıktık ki durup fotoğraf çekemediğimiz için içim gitti. Yol boyunca küçük ve fakir köylerden geçtik. İlk mola bir köyu geçince dağın başında oldu, şoför “tuvalet” dedi. Herkes çalılıklara dalıverdi. Bu arada ful dolu otobüste, Laoslu üç beş kişi var, gerisi hep turist. Otobüs başkent Vientiane’ye kadar gidiyor.

Tuvalet molası

Yemek dahil olduğu için bir ikinci mola verdik ama biz yemedik. Yani yemekler pek yenecek gibi durmuyordu. Diğer yabancılar ise bedava yemeklere hücum ettiler. Ananas, bu zamanlarda kurtarıcı meyvemiz. Saat 13.30 civarı Vang Vieng’e geldik. Bu arada otobüste yine Mekong teknesinden iki Hollandalı kız, bir de İsveçli var. Hep birlikte ilk bulduğumuz pansiyoncunun davetine uyarak tuk-tukla görmeye gittik.

Yeri beğendik ve kalmaya karar verdik. 5 dolardan 20 dolara kadar bungalovlar var. Biz 15’lik bir tanesini seçtik. Nefis bir manzarası var. Yarım saat sonra normal otobüs yolcuları da pansiyona düştü. Aralarında yine tekneden Kanadalı bir adam ile Hollandalı bir çift var.

Thavisouk nehir kıyısında bir yer. Bahçesi, kafeteryası güzel. Az önce Vang Vieng’i bir dolaştım. Şehirde görecek bir şey yok. Üç dört caddeli bir köy. Buraya gelen insanlar, mağaraları geziyor, kayaking yani kano turu, treking vs. yapıyor. Bir de bizimkinden daha temiz lüks görülen bir yere fiyat sordum 30 dolar dediler.

Akşam İsveçli Maykıl, Kanadalı Con ile adaya gittik. Ada dediğim nehrin ortasında ufak bir yer. İki tane yer var. Biri clup tarzı, öbürü de relax. Maykıl bir tane mantarlı içti hafif kaykıldı. Saat gece 11’de ise Laos’un her yerinde olduğu gibi barlar kapatıldı.