Koh Tao’dan Krabi’ye

Bugün Koh Tao’dan ayrıldık Yeni rotamız Koh Lanta, yani Andaman denizindeki meşhur Phuket yakınlarındaki Lanta adası.

Koh Tao’dan Koh Lanta’ya gitmek için bir kaç olasılık var. Bizim Koh Tao’daki son günlerimiz fırtınaya denk geldiği için, biraz pahalı ama bir gün süren yolculuk gerçekleşmedi. Hızlı feribot saatlerinde bir aksama olunca bağlantıları sağlayamadıklarını söylediler. Biz de bu adaya geldiğimiz Songserm Express Boat ile gitmeye karar verdik. Böylece bir gece Krabi’de kalmamız gerekti. Kisi başı 970B ama bir kişi geceleme dahil alınca ikinci kişi de yanında kalabildiğinden… burası biraz karışık oldu… çünkü acenteci kız, aynı zamanda her gün gittiğim İnternet Kafe, iki tane otel dahil satmak istedi. Ben birimiz otel dahil alıp, öbürümüz onunla kalabilir mi? diye üsteleyince, sonuçta 400B farkı var, merkez acenteyi aradı ve zaten öyle oluyormuş dedi.

Neyse, ayın 27’sinde Koh Tao’dan ayrıldık. İlk etap Koh Phangan adası, bir saat kadar olan bu yolculuk, fırtınalı hava yüzünden bayağı eğlenceli geçti. Epey bir turist taifesi kusmaktan telef oldu. Uçak balıklar uçmaya devam etti. Dört-beş metrelik dalgalarda, tekne havada süzülüp güp suya vura vura, sonunda Phangan’a ulaştı.

Koh Phangan’da tekne değiştirdik. Simdi Tayland’da bu yolculuklarda sürekli tekne, otobüs, minibüs değiştiriliyor, ama adamlar bir şekilde olayı ayarlıyorlar. Aynısının tıpkısı ama değişik bir tekne ile Koh Samui’ye uğrayıp Surathani yakınlarında bulunan Don Sak limanına vardı.

Burda yine otobüslere ayrıldık ve yine aynı deniz kenarında bir iskele ve otobüs terminaline gittik, galiba tekne buraya her zaman yanaşamıyor, neyse, terminalde biraz bekleyip başka bir otobüsle haritada olmayan, herhalde yeni yapılmış güzel bir duble yoldan, yaklaşık üç saatte Krabi’ye ulaştık.

Burada muhabbet ettiğimiz Arjantinli hatun “bu Avrupalılar daha 18 yaşında başlıyorlar bu seyahatlere, bizim gibi, Arjantin, Türkiyeliler ise ancak 40’a doğru” derken, çok haklıydı. Belki gelecek nesil daha iyi koşullarda başlar, ne diyelim.

Bütün bu değişimler vesaire sonucu, sabah 8’de çıktığımız Koh Tao’dan Krabi’ye ulaşmamız aksam 8’i buldu. Burada ise bir kamyonetin kasasına doluşup kalacağımız P Guesthouse’a vardık. Yer güzeldi ama adanın serin havasının üzerine buranın sıcak havası hiç iyi olmadı. Oda da gece sıcaktan uyumak mümkün değildi desem yeridir.

Krabi ufak bir şehir, genelde burası Phuket, Phi Phi, Lanta gibi adalara ya da Railey gibi sahil ve tırmanışa gidenler tarafından bir geçiş yeri olarak kullanılıyor. Şehrin bir kaç tane turistik restoranı var, pazar günü olduğundan gece pazarı kapalı idi. Aksam şehirde bir tur attık, otele döndük. Özet olarak, Tayland’ın Doğu denizinden Batı denizine geçmiş olduk.