Río Dulce

Dün Rio Dulce için belediye teknesine bilet almıştık. 125 quetzales, biraz pahalı ama, bunu tur şeklinde yapıyorlar. 9.30’da çıkan daha detaylı gezdiriyormuş. Öğlen ikide çıkan ise biraz daha hızlı gidiyormuş. Akşam fırsat olursa detaylarını anlatırım, şimdilik bu kadar…

Evet lancha tam zamanında kalktı. Bir kaç otelin iskelesine uğrayıp yolcu aldık. Bu sırada fotoğraf makinesi bozuldu. Video çekiyor, fotoğraflar bembeyaz çıkıyor. Kaptan ilginç yerlerde yavaş giderek bize çevreyi gösteriyor. Bir kanyondan geçtik. Sıcak su kaynağı olan bir yerde on beş dakika mola verdik. Bir iki kişi doğal havuza girdi. Su ciddi sıcak. Sonra Rio Dulce’ye vardık. İzabal gölüne kadar ilerleyerek kaleyi gördük.

Bruno Hostel

Río Dulce’de odası nem kokan Bruno hostele yerleştik. Dormlar 50 quetzales. Oda nem koksa da yataklar kaliteli, bahçesi nehir kenarında güzel bir yer. Yatların bağlandığı bir marinası bile var.

mangal

Öğleden sonra, köyün içinde bulunan duraktan minibüs ile Finca Paraiso’ya, yani cennet bahçesine gittik. Minibüs 15q, giriş 10q. Yol kenarından bir beş on dakika içeri yürünüyor. Hemen yol ağzında El Mangal reklamı var. Sanırım Lübnan, Suriye göçmenlerinin Türkçeden buralara taşıdığı bir kelime. Başka Latin ülkelerinde de görülüyor.

Ormanın içinde sıcak akan bir şelale var. Şelaleden akan sıcak su nehirden gelen soğuk su ile doğal havuzda karışıyor. Muhteşem oluyor. Hatta şelalenin yanından tırmanıp tamamen sıcak su havuzlarında yatmak, biraz ileride çamur banyosu yapmak mümkün. Ben galiba çok sıcağa dayanamıyorum, bir kaç saniye bile duramadım, o kadar sıcak ama Metin dakikalarca yattı, demek ki kişiden kişiye değişiyor. Kapanış saati 16.30’a kadar burada kalıp yine minibüsle geri döndük.

Finca de Paraiso

Yarın sabah Honduras’a geçip Roatán adasına gideceğiz. Buradan her gün saat onda Honduras’ın başkenti San Pedro de Sula’ya kadar otobüs var. Fiyat 135 quetzales. San Pedro’da La Ceiba’ya devam edeceğiz. Orada bir gece kalıp, ertesi gün adaya geçeceğiz.

Dün yazmıştım efsane makine (bkz. donanimhaber.com) Fuji F31fd bozuldu, artık böyle çekiyor. Tam ekranda görülüyor, çizgi çizgi. Video ise gayet normal çalışıyor. 2008 yılı seyahatinde günlerce Malezya, Vietnam ve Tayland’ta aradıktan sonra, son gün Bangkok’ta bulmuştum. Hindistan fotoğraflarını çekmiştim, buraya kadarmış 🙁 (makineyi Corn adalarına giderken gemide tanıştığımız domuz tüccarı Luis’e, yeni doğan çocuğunun videosunu çeksin diye verdim, çok sevindi)