Honduras’tan geri.. Livingston

Sabah dün akşam sözleştiğimiz gibi kahvaltı için hatunlarla buluştuk. Sokağa çıktık, yer arıyoruz. O sırada onlar Marlboro bulma derdine düşüp yan sokağa girdiler, uzayıp gittiler. Bir de iyi cesaret var, yanlarında BlackBerry telefonlar, sürekli ellerinde, bütün herkes bunlara bakıyor. Guatemala’dan sonra Honduras’ta ortam biraz daha değişik geldi bize, havada bir gerginlik var. O girdikleri sokaktan soyulmadan çıktılarsa ne mutlu onlara. Ulan dedik, sizle mi uğraşacağız. Döndük hostele, aldık sırt çantalarını, gittik terminal dedikleri sokağa. Vazgeçtik Roatán’dan, sonra gideriz. Geri dönüp Guatemala’nın Rio Dulce bölgesini dolaşmaya karar verdik.

Otelden çıkınca benzinlikten sola dönün, iki kuadra ileride terminal var. Sınır otobüsü hemen kalkıyormuş, bindik. Bizim para ile on lira verip, köy köy gezerek sınıra vardık. Yolda otobüse, Güney ve Orta Amerikada çokca görüldüğü üzere bir eleman girdi. Bayağı uzun dini bir söylev verdi, gömleğini açtı, vucudunda dövmeleri gösterdi falan. Sonra paraları toplamaya başladı. Bize gelince “wer ar yu from” dedi. Montenegro dedim. Okey dedi ve gitti.

Çıktık Honduras’tan, girdik tekrar Guatemala’ya. Gümrük memuru kadın, siz dün çıkmadınız mı? diye sordu. Evet dedim, Honduras’tan hoşlanmadık. Mano Chao’nun dediği gibi “me gusta Guatemala..”

Guatemala sınırında minibüsler var, bindik sıradakine, gittik Puerto Barrios’a.

Livingston teknesine bilet aldık, 35 quetzales. Beklerken dünkü arabası bozulan taksiciyi gördük. O dün durduğun tortilla de harina, yani bizim dürümcüden burada var mı dedik. Elbette dedi, hemen tekne gişelerinin arkasında. Lezzetli bir dürüm arası et yedim. Keyfim yerine geldi.

Livingston'ta güneşin doğuşu
Livingston’ta güneşin doğuşu

Tekne yani lancha ile karşıya geçtik. Flores’de İspanyol çiftin önerdiği El Viajero oteli bulduk. Süper bir yer. Banyolu oda adam başı 30 quetzales yani yedi lira gibi. Beş quetzales de wi-fi kullanma için verdik. Restoranı da süper, akşam 30 quetzales’e balık yedik. Bira şaka gibi beş quetzales.

Livingston güzel bir yer, bir kere süper ucuz, deniz manzarası müthiş, güneşin doğuşu falan on numara. Balıkçılar, kuşlar, etc..