Dün gece Koray’la hostele bayağı geç döndük. Kapıyı bir şekilde açtırıp kendimizi koğuşa attık. Bugün yapacak bir şey yok. Havada acayip puslu. Doğal olarak geç kalktım, hazırlıklarımı yaptım. Sırt çantasını tam saat on ikide emanete bıraktım. Çıktım şehirde bir tur daha attım, bir şeyler yedim. Terminale gitmek için hostele döndüm. Koray cholitaslara gitmek için minibüse binmiş, vedalaştık.

Terminalden hostele gelmesi kolay da o yokuşu sırt çantası ile çıkmak bayağı zorluyor.

Terminalde, durumları Bolivya için iyi sayılabilecek bir aileyi seyrederken, aklıma Türkiye’de çocuklarını, pis diye evde halının üzerine bırakmayan arkadaşlarım geldi. Ailenin küçük cocuğu parke yani “temiz” alanda neşe ile koşuyor, bu arada sık sık yere düşen emziğini emmeye devam ediyordu. Anne ve babası ise bu olayı yine neşe içinde izliyorlardı. Hemen iki adım öteden, tuvaletten çıkanların buradan geçtiklerini söylememe gerek yok sanırım.

El Dorada, otobüsü oldukça döküktü ve söyledikleri gibi tek sıra koltuk değildi. İtiraz edecek oldum, anlamamazlığa geldiler, bileti alırken pazarlık etmediğime pişman oldum. Ama bu tür ülkelerde böyle. Otobüs tam zamanında, saat on yedi de yola çıktı.

Böylece üç tam gün sonra Rio de Janerio’da bitecek yolculuk başlamış oldu.

Önceki gün Rio’ya direkt giden otobüs için fiyat sorduk 160 dolar istediler. Aslında bunda da bazı şehirlerde ve sınırda araç değişimleri oluyor ama bu geçişleri onlar ayarlıyorlar. Hem otobüslerin kalitesine güvenemedim hem de parça parça gitmek daha ucuza çıkar diye hesapladım. (Sonuçta fiyat olarak hemen hemen aynı oldu)

Otobüs El Alto’da bayağı bekledi. Tüm seferler aynı anda çıktıkları için, yol tamamen tıkanmış. Burada otobüse dev çuvallarla bir sürü insan bindi.

Gece yarısı Cochabamba’dan geçtik. Gayet düzenli bir şehire benziyor. Dünyanın en büyük, Rio’dakinden bile, İsa heykelini böylece görmüş oldum.

Kah uyuyarak, kah etrafı seyrederek geçen yolculuk sonunda sabaha doğru Santa Cruz’a vardık.